Thursday, October 05, 2006

關於我和書

Thanks to Pema, 一個多月前接的tag,今天才寫才貼,對不起呵。

1. One book you have read more than once.
其實很多很多,我說過我喜愛重讀又重讀喜愛的書。當中要選一本,還選《紅樓夢》(曹雪芹)。

2. One book you would want on a desert island
古希臘文版聖經 - 那就是要我留在荒島一百年,都不怕沒事幹了。(不過,最好能讓我多帶一部字典吧……嘻)

3. One book that made you laugh
《南海十三郎》舞台劇劇本(杜國威)

4. One book that made you cry
多不勝數。 隨便說一本也是常翻的吧 -《千江有水千江月》(蕭麗紅)

5. One book you wish you had written
"The Lord Of The Rings"(JRR Tolkien) - wow, what if i could create a language (= a community)???!!!

6. One book you wish had never been written
我還是想不到。

7. One book you are currently reading
"Faith in Fakes - Travels in Hyperreality" (Umberto Eco)

8. One book you have been meaning to read
"The Georgics" (Virgil)

9. One book that changed your life
很難這樣說呢,我想沒有一本書能忽爾改變人的一生。而是每一本我用心讀過的書,讓我一天一天的逐漸地有所轉變吧。

10. Now tag five people:
嘻,都過期這久,就不tag了。

1 Comments:

Blogger Pema said...

辛苦了 ! 謝謝啊 !

2:28 PM  

Post a Comment

<< Home